Scape Expertise

Optimization

Project afgerond? Nu begint het pas echt.

Tijdens het doorlopen van digitale transformaties worden er nieuwe initiatieven in een rap tempo neergezet. Het kan soms lastig zijn om dit bij te houden. Er zijn spelers in de markt die nieuwe spelregels dicteren en die sneller kunnen inspelen op wijzigingen. Dit leidt ertoe dat direct na het afronden van een project de volgende alweer wordt gestart. De focus komt in dat geval teveel te liggen op het doorlopen van de transformatie zelf.

Ons advies is vooral ook tijd vrij te maken voor optimalisatie van de processen. Streven naar “zero friction” noemen we dat. Hierbij focussen we ons in de periode na lancering van een nieuw initiatief op het gladstrijken van de oneffenheden in nieuwe processen. Je zou kunnen zeggen dat we adviseren om tijd te nemen om een stapje terug te doen alvorens weer vooruit te gaan. Deze twee zaken hoeven elkaar overigens niet te bijten en kunnen naast elkaar bestaan. Even pas op de plaats maken is niet altijd even populair in een periode van snelle verandering. Maar bedenk dat het neerzetten van soepel lopende oplossingen en processen voor extra tevredenheid. Bij jouw klanten en bij de eigen medewerkers.

SCAPE heeft ruime ervaring in optimization. Na een grondige interne analyse presenteren we de verbeterpunten van jouw procesvoering. We passen onze ervaringen toe uit digitale transformaties die we eerder doorlopen hebben. Adviezen vertalen we vaak naar een agile  Kanban Board, zodat het inzichtelijk is welke stappen we samen kunnen doorlopen.

Naast de meer bedrijfskundige verbeteringen vanuit procesoogpunt, zijn we ook expert in het meten en verbeteren van gebruikerservaringen an sich. Zo stellen we hypotheses op over hoe we de gemiddelde waarde per websitebezoeker kunnen verhogen, maken variaties van pagina’s in de website en leggen deze met tools als Visual Website Optimizer aan jouw klanten voor. Hiermee valideren we onze hypotheses en voeren we significante verbeteringen door. Deze methodieken dragen we vervolgens over aan het digitale team, zodat het daarna zelf aan de slag kan.

Benieuwd op welke wijze de afronding van een project de start kan zijn voor een verbetering voor jouw klanten? Laat het ons weten, we zijn er om samen met je te ondernemen en het verschil te maken.

Meer deelgebieden:

Digital Operations Platform

E-commerce

Subscription Commerce

Loyalty

Greenfield

Onze experts:

Relevante cases:

Xsensible

Van strategische doelstellingen naar uitvoerbare projecten.

Onze partners:

Stories:

Drie trends in b2b e-commerce vanaf 2021  

Op basis van de vragen die onze bureaus passeren, voorzien wij de volgende b2b e-commerce trends.

Klaar om online meer impact te maken?

Laten we een project starten.