bekijk de podcast van Saartje

Strategie binnen e-mail marketing

Strategie binnen e-mail marketing

In december 2020 ging Saartje in gesprek met Patrick van Wattum, over e-mailmarketing en strategie. In deze podcast geeft ze praktische tips over e-mail marketing strategie en hoe je die op een slimme manier opzet. Saartje praat over haar ervaring bij onder andere Jumbo, Ohra, Miele en Welkoop. 

Van praktische tips, ervaringen, tot het opzetten van een e-mail marketing strategie.

Uitgenodigd door Mailcampaigns

Ik werd door Patrick uitgenodigd op het hoofdkantoor van Mailcampaigns in Breda. Patrick heb ik in 2014 leren kennen, toen we beiden genomineerd waren voor de Award voor Email Professional van het jaar. Ik ging uiteindelijk met de Award naar huis, maar we hebben altijd contact gehouden. En vandaag troffen we elkaar om over het vak te praten, en de podcast op te nemen over e-mailmarketing en strategie. Het werd dus een leuk gesprek! Kijk of luister hierboven mee.

Waarom e-mailmarketing?

Het interessante aan CRM & e-mailmarketing is dat het enerzijds gaat om het inrichten van het landschap dat als basis dient je CRM en e-mailmarketing. Dit is de basis, het fundament als het ware om effectief met e-mailmarketing aan de slag te gaan. Anderzijds laten e-mails direct zien wat de resultaten zijn.

Het kanaal biedt zoveel mogelijkheden; zowel ‘aan de voorkant’ als ‘aan de achterkant’. Het is meer dan ‘alleen maar een bericht naar klanten sturen’. Het is een wezenlijk belangrijk kanaal met een hoge ROI.
En juist die combinatie van Data, Techniek, Content en Klantfocus spreekt maakt de combinatie uniek en interessant. Het is een kanaal waar de resultaten snel zichtbaar zijn: binnen een korte tijd heb je een beeld van hoe de e-mail of flow het gedaan heeft, en kun je al bijsturen.

Benieuwd naar het vervolg?

De podcast heeft de volgende inhoud:

  • Wat is de basis van een goede e-mailmarketing strategie?
  • Wat is het belang van een goede e-mailmarketing strategie?
  • Hoe maak je campagnes en flows onderdeel van je strategie?
  • Wat maakt een strategie succesvol en hoe meet je dit succes?
  • En dé gouden tip voor het starten met de strategie voor e-mailmarketing!

 

Het kanaal biedt zoveel mogelijkheden; zowel ‘aan de voorkant’ als ‘aan de achterkant’. Het is meer dan ‘alleen maar een bericht naar klanten sturen’. Het is een wezenlijk belangrijk kanaal met een hoge ROI.

En juist die combinatie van Data, Techniek, Content en Klantfocus spreekt maakt de combinatie uniek en interessant. Het is een kanaal waar de resultaten snel zichtbaar zijn: binnen een korte tijd heb je een beeld van hoe de e-mail of flow het gedaan heeft, en kun je al bijsturen.

Onze experts:

Onze partners:

Relevante cases:

Welkoop

On- en offline klanten verbinden. Opschalen teams en klanten helpen bij het maken van online keuzes.