Partner of rb2

Product owner & customer journey specialist

Akira Peperkamp

“Mijn vermogen om creatief te denken en snel oplossingen te vinden helpt me bij het effectief aanpakken van complexe problemen”
Akira Peperkamp

Akira Peperkamp

Product owner & customer journey specialist

 

Mijn passie ligt in het ontdekken van de dieperliggende behoeften van klanten en het optimaliseren van hun reis op basis daarvan. Want niet alleen de functionele ervaring, maar juist ook de emotionele ervaring zorgen ervoor hoe de klant de reis ervaart.

Een goed ingerichte klantreis, afgestemd op de behoeftes van de doelgroep, zorgt voor tevreden klanten. En tevreden klanten zorgen voor groei en succes.

Met expertise in het analyseren van klantreizen, het luisteren naar klantfeedback en het ontwikkelen van creatieve oplossingen, streef ik naar duurzame en waardevolle klantrelaties. Klanten te verrassen en te binden door middel van doordachte en innovatieve strategieën.

Wil jij ook meer inzicht in jouw doelgroep? Weten hoe ze hun (online) reis bewandelen? En op basis van deze inzichten de inrichting van de klantreis optimaliseren? Ik help je daar graag bij!

Customer Journey Workshop

Door een energieke workshop, gericht op het verkennen en begrijpen van de echte klantbeleving, brengen we jouw huidige klantreis in kaart. We analyseren samen alle klantcontactmomenten om een goed inzicht te krijgen in de klantbeleving. Dit toetsten we vervolgens bij de doelgroep, om ervoor te zorgen dat onze perceptie overeenkomt met hun werkelijke ervaringen. Want theorie is leuk, maar de praktijk is veel belangrijker!

Na onze FLOW workshop heeft het deelnemende team niet alleen meer gevoel en inzicht bij de customer journey: je krijgt deze ook tot in detail uitgetekend. Hierin geven we, binnen de verschillende fases die jouw klant doorloopt, ook de bijbehorende emoties tijdens hun interactie met jouw merk of shop weer. En benoemen we overkoepelde belevingsthema’s.

Dit alles vormt de basis voor het vinden van verbeterpunten en kunnen we, natuurlijk, heel praktisch aan de slag met de oplossingen daarvoor! Zo verbeteren we samen de klantbeleving.

Nog een stapje verder?

In een steeds competitievere markt is het voor jou als bedrijf essentieel geworden om de klant beter te begrijpen en op maat gemaakte ervaringen te leveren. Door je te richten op klantgerichtheid kun je niet alleen langetermijnrelaties opbouwen en klantloyaliteit bevorderen, maar ook een voorsprong behalen door middel van data-gedreven besluitvorming. Het gebruik van de juiste tools om klantgegevens te verzamelen en te analyseren stelt jou in staat om beter te anticiperen op behoeften en gepersonaliseerde communicatie te bieden.

Ik ga hier graag met je over in gesprek! Zodat ik je kan helpen met het:

  • In kaart brengen van klantreizen en persona’s.
  • Kiezen van de juiste tools.
  • Meten van klanttevredenheid en opzetten van continue metingen.
  • Adviseren over interne verbeterprocessen en optimaliseren van klantervaringen op basis van data-analyse.
  • Leiden van projectteams om structurele verbeteringen door te voeren.
  • Adviseren van stakeholders op managementniveau.
  • Aanpassen en verbeteren van huidige processen om geoptimaliseerde klantreizen te waarborgen.
 

Ik krijg energie van...

Het proces van resultaten analyseren en verbeteren, het bedenken van innovatieve oplossingen en het leggen van verbanden tussen verschillende (vak)gebieden. Plannen, organiseren en coördineren zijn vaardigheden die me natuurlijk afgaan, net zoals het krachtig en proactief aanpakken van uitdagingen. Ik ben een groot voorstander van vooruitdenken en het stellen van lange termijn doelen, en ik zet me volledig in om deze te realiseren.