Strategische CDP-selectie, implementatie en doorontwikkeling voor effectieve data-integratie, personalisatie en marketing automation.
Je hebt een schat aan klantdata, maar benut je deze optimaal? Met een CDP (Customer Data Platform) verzamel je alle waardevolle klantinformatie op één plek én zet je deze direct in voor gerichte marketing. Dat veelbesproken 360 graden klantprofiel? Dat kan met een CDP echt.
Waarom een CDP?
Met een CDP zet je je klantdata om van onbenut potentieel naar concrete marketingkansen. Je krijgt niet alleen meer inzicht, maar kunt direct actie ondernemen met gepersonaliseerde ervaringen die aansluiten bij de unieke behoeften van elke klant. Een aantal van de hoogtepunten:
360° klantprofiel: Centraliseer klantdata uit al je kanalen voor een compleet beeld dat zorgt voor betere personalisatie en inzichten
Gerichte marketing & personalisatie: Stuur gepersonaliseerde aanbiedingen die aansluiten bij de individuele behoeften van je klanten
Betere retentie & hogere CLV: Herken vroegtijdig wanneer klanten dreigen af te haken en reageer met gerichte acties die loyaliteit versterken
Cross-channel synchronisatie: Zorg voor een consistente klantervaring over e-mail, advertenties, social media en andere kanalen
Data-gedreven beslissingen: Gebruik AI & analytics om je strategie en productaanbod te optimaliseren in plaats van te sturen op aannames
Snelle ROI op marketing: Stop met verspillen van advertentiebudget door efficiëntere targeting en relevantere campagnes
Compliance & dataveiligheid: Voldoe moeiteloos aan GDPR en andere privacyregels met gestructureerd databeheer
Een CDP biedt waarde voor vrijwel elke e-commerce ondernemer. Of je nu een groeiende webshop hebt of een gevestigde speler bent, klantdata is waardevol kapitaal dat niet onbenut moet blijven.
Hoe helpen wij je?
Bij SCAPE kennen we de markt goed en werken we tool-onafhankelijk. Wel zijn er een aantal spelers die we extra goed kennen, waaronder bijvoorbeeld Voyado en Spotler Activate, die ieder hun unieke eigenschappen hebben en een sterke positie hebben op de Nederlandse en Europese markt.
Implementatie: We nemen het technische implementatieproces volledig uit handen
Quick wins: We richten ons direct op de eerste personalisaties en journeys en gaan voor snel meetbaar resultaat
Strategie: We creëren samen een strategie voor continue CDP-optimalisatie via een gerichte Customer Experience roadmap. Deze vertaalt campagnes, automatiseringen en tests naar concrete actieplannen voor je team, inclusief eventuele benodigde development. Zo haal je maximaal rendement uit je CDP-investering en groeit deze mee met je ambities.
Continue doorontwikkeling: met een customer experience roadmap zorgen we dat je altijd het meeste uit je klantdata en CDP haalt. Samen sturen we bij op wat wel en niet werkt. Wij helpen je die roadmap te maken, te bewaken en uit te voeren.
Wil je meer weten?
Neem contact op, we kijken graag met je of en hoe wij je kunnen helpen.
Zekerheid in samenwerking: Geen zorgen over de Wet DBA bij SCAPE
De Wet DBA roept al jaren vragen en onzekerheid op binnen de zakelijke markt. Deze wet is bedoeld om schijnzelfstandigheid te voorkomen en legt de verantwoordelijkheid bij opdrachtgevers om te controleren of ingehuurde freelancers wel echt als zelfstandige werken. Dit kan leiden tot onduidelijkheid, risico’s en extra administratieve lasten, vooral voor bedrijven die externe specialisten inschakelen.
rb2 en SCAPE bundelden al een aantal jaren hun technische, strategische en commerciële krachten en hebben besloten deze samenwerking verder te intensiveren.
Een e-commerce team bestaat uit verschillende expertises. In dit artikel bespreken we welke expertises essentieel zijn om in jouw e-commerce team te hebben en welke je beter kunt outsourcen.