B2B e-commerceplatform kiezen doe je zo
B2C e-commerce platformen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het digitale straatbeeld.
In de tijd tussen 2007 en 2020 was ik werkzaam bij twee van de grootste Nederlandse fashionretail bedrijven, namelijk Shoeby en de JOG Group (bekend van Jeans Centre en Garcia). Hier pionierde ik bij het neerzetten van de e-commerce kanalen. Het openen van een nieuw saleskanaal is echter maar het begin. Of je nu een webshop, app, kiosk of marketplace aansluit, het wordt pas echt leuk aan de achterkant. Hoe kan je technologie, mensen en processen zodanig laten samenwerken dat het vliegwiel gaat draaien? Het vinden van deze ideale mix en daarmee het creëren van groei in de organisatie is wat mij drijft en waar ik goed in ben.
In de afgelopen jaren draaide ik projecten binnen verschillende deelgebieden. Op de vlakken Commerce, IT, CRM, logistiek, customer service, online marketing, POS, marketplaces, PIM en alles wat daartussen zit en overlapt, vind ik mijn weg. Dit deed ik samen met een team dat ik zowel strategisch als operationeel aanstuurde.
Mijn ervaring binnen de fashionretail en in andere organisaties met grote hoeveelheden winkels, maakt dat het digital operations platform (DOP) binnen SCAPE mijn specialiteit is. Vroeger noemden we een DOP nog een ordermanagementsysteem, maar met de bijkomende functionaliteit in het omnichannel landschap dekt deze term de lading niet meer. Het DOP handelt orders af, maar beheert ook voorraad over kanalen, handelt retouren af, click & collect, click & reserve, ship from store, stuurt diverse logistieke dienstverleners aan, maakt ATP checks op de website mogelijk en maakt historie inzichtelijk voor de klantenservice.
Lees meer over een DOP op onze expertise pagina of contact mij om samen te bekijken hoe we jouw digitale doelstellingen op de beste manier kunnen invullen. Bedrijven die hun digitale strategie en executie op order hebben, groeien sneller!