Omnichannel Klantervaringen B2B expert

Jeroen van Mierle

Realistisch en hands-on focus op mensen, efficiëntie, ROI en omzet

Jeroen van Mierle

Omnichannel Klantervaringen B2B expert

In de afgelopen 15 jaar heb ik veel omnichannel-ervaring opgedaan in verschillende branches met diverse leveranciers en oplossingen met een focus op e-commerce. Mijn kracht schuilt in het overbruggen van de kloof tussen IT en business. Ik geloof erin om de eindklant constant te betrekken bij het bouwen en uitvoeren van de strategie en deze visie te vertalen naar de organisatie. Mensen bewust maken van het ‘waarom’ resulteert vaak in een verbeterde klantreis. Het wordt vaak niet begrepen dat het de klant is die dicteert hoe een organisatie zich moet gedragen en niet andersom. Dit heb ik zowel aan de klantkant als vanaf leverancierskant mogen ervaren.

Ik help organisaties een duurzame, winstgevende en klantgerichte organisatie te bouwen met de juiste partners, tools en marktvisie. Realistisch en hands-on met een focus op mensen, efficiëntie, ROI en omzet. Het begrijpen van de eindklant is de sleutel voor het leveren van een geïntegreerde klantbeleving over alle kanalen. Ik gebruik persona’s en klantreismethodieken om de klant te begrijpen en deze te vertalen naar IT- en bedrijfsvereisten.

Energie krijg ik van het samen bereiken van kleine successen, die de aanzet geven tot grotere, zichtbaar voor de hele organisatie. Daarin ben ik met name sterk in het vertalen van de strategie van een organisatie naar een digitale variant. Die ik vervolgens naar uitvoerbare projecten vertaal. Alles start met het begrijpen van de ambities, de kansen in de markt en de wensen van de eindklant. Een omnichannel-strategie is daarin onmisbaar. Digitale technologie heeft het gedrag van de klant veranderd. Waar b2c vooroploopt in het bieden van een integrale klantbeleving, heeft b2b nog een inhaalslag te maken. Immers, de verwachtingen van de klant stijgen door ervaringen met gevestigde spelers in de retailmarkt. Ik ontwikkel online strategieën die aansluiten op klantbehoeften en die intern worden gedragen.

In de afgelopen jaren ben ik in aanraking gekomen met een aantal oplossingen binnen het Martech-landschap die elk hun kracht en specialiteit hebben binnen de klantreis of customer journey. Of het nu om de selectie gaat van een platform of landschap aan platformen, of om de optimalisatie ervan, ik heb de kennis in huis en onderhoud goede relaties met de leveranciers waarbinnen ik de specialisten ken. Vooral die verbinding tussen kennis, techniek en mensen, geeft mij veel voldoening. Elke dag weer.  

Stories

Drie trends in b2b e-commerce vanaf 2021  

Op basis van de vragen die onze bureaus passeren, voorzien wij de volgende b2b e-commerce trends.

Relevante cases:

EKI

Kunststof en rubber op maat voor industrie, bouw en groothandels. Voor iedere situatie de juiste digitale oplossing.

JOG Group

Focus op de kracht van de eigen organisatie. Eén centraal platform voor digital operations met ongelimiteerde kansen voor groei.