Van klik tot sleur: de fases van een relatie (met je klant)
Een relatie met je klant is -minstens- net zo ingewikkeld als de relatie met je partner. Of net zo eenvoudig.
Mijn ruim 15 jaar digital en e-commerce ervaring startte, na een studie internationale communicatie en marketing, bij Eurail (destijds Eurail.com). Deze 100% online aanbieder van treinpassen met de hele wereld als doelgroep, was meertalig, meerdere currencies en had een product dat fysiek wereldwijd verstuurd moest worden aan een steeds meer eisende consument. Een enorm leuke uitdaging, waar ik het e-commerce vak aan alle kanten heb mogen leren kennen. Het belang van een steengoede klantervaring heb ik daar geleerd toen ik met het nieuw opgezette internationale webcare team door middel van snelle en persoonlijke service een salesgroei wist te realiseren.
Conversie door excelleren in persoonlijke aanpak is daarmee de rode draad in mijn carrière geworden. Na bijna 10 jaar in verschillende rollen bij Eurail heb ik de overstap naar Dr. Oetker gemaakt. Bij deze grote naam in de FMCG was ik verantwoordelijk voor de digitale ervaring van de merken Koopmans, Dr. Oetker en Bakken.nl, zowel voor de voorkant (content, design, social, customer care) als de implementatie van de platformen. De brug tussen de business kant en de techniek is een plek waar ik me comfortabel in voel. In deze tijd heb ik me ook gespecialiseerd in privacy en AVG/GDPR, waaraan voor elk online initiatief al in de basis gedacht hoort te zijn. Van het opzetten van de e-commerce omgeving van Bakken.nl en koppelen van het loyaliteitsprogramma van Dr. Oetker ging mijn e-commerce hart weer sneller kloppen, en na ruim 5 jaar besloot ik dit weer te volgen. Op naar SCAPE!
Bij SCAPE kun je bij mij aankloppen voor e-commerce en overige digital projecten waarbij je een energieke product owner zoekt die met je meedenkt, en die tegelijkertijd ook een eigen visie uitdraagt en die mensen, teams en taken met elkaar verbindt. Pragmatisch en in duidelijke stappen, zonder zaken moeilijker te maken dan ze zijn. Mijn ultieme opdracht bestaat uit het starten of verder bouwen aan een online community (op sociale media, of eigen platform) en hierdoor loyalty en conversies realiseren. Ook help ik je graag met je privacy vraagstukken als het op persoonsgegevens aankomt. Zo kan ik je team trainen in waar op te letten om aan deze wetgeving te voldoen of door een audit om eventuele aandachtspunten in kaart te brengen. Voor alles geldt dat ik graag hard werk aan een ambitieus online doel met een leuk team van gemotiveerde mensen.