Partner of rb2

Scape Expertise

Optimaliseren

De hele customer journey testen, leren en weer aanpassen: zo zorg je voor succes.

Digitalisering vraagt heel wat van een organisatie. Een valkuil kan zijn dat het hebben van een nieuwe website, shop, app, programma wordt gezien als iets dat afgevinkt moet worden, als het einddoel. Zodat je daarna weer door kunt naar het volgende nieuwe initiatief. Of naar ‘business as usual’. We weten het als geen ander: focus houden op wat er al staat kan lastig zijn. Daarom bouwen we graag al voordat het project is opgeleverd aan een manier om te optimaliseren. Want “af” is het nooit!

omnichannel merkbeleving

Optimaliseren van processen

Die ‘business as usual’ zou dus ook ruimte moeten hebben en houden voor optimalisatie van de processen. Streven naar “zero friction” noemen we dat. Hierbij focussen we ons in de periode na lancering van een nieuw initiatief op het gladstrijken van de oneffenheden in nieuwe processen. Blijven verbeteren met de inzichten van dat moment en met de ervaring die zowel jij als ondernemer als de eindgebruikers hebben, dat zorgt ook commercieel voor het beste resultaat.

SCAPE heeft ruime ervaring in optimalisatie. Na een grondige analyse presenteren we de inzichten voor de verbeteringen in jouw processen. Natuurlijk profiteren jullie van onze ervaringen uit digitale trajecten die we eerder doorlopen hebben: zo weten we wat werkt. Adviezen vertalen we vaak direct naar een Kanban Board of backlog, zodat het inzichtelijk is welke stappen we samen kunnen zetten (en waar jullie of wij meteen mee aan de slag kunnen).

Optimaliseren van de gebruikerservaring

Naast het verbeteren van de processen, zijn we ook expert in het meten en verbeteren van gebruikerservaringen. Zo kijken we bijvoorbeeld hoe we de gemiddelde waarde per websitebezoeker kunnen verhogen, maken variaties van pagina’s in de website en leggen deze met tools als Visual Website Optimizer aan jouw klanten voor. Hiermee testen we onze hypotheses (wat converteert beter?) en voeren we verbeteringen door.

Misbaar worden

We willen misbaar worden, dus deze methodieken dragen we over aan jullie interne digitale team, zodat jullie daarna zelf vol vertrouwen aan de slag kunnen. Benieuwd op welke wijze de afronding van een project de start kan zijn voor een verbetering voor jouw klanten? Laat het ons weten, we zijn er om samen met je te ondernemen en het verschil te maken.

Vinden, niet zoeken!

Zoeken is makkelijk. Maar exact het product vinden dat je zocht, dáár zit de uitdaging. SCAPE heeft ervaring in het optimaliseren van interne zoekmachines. Wij zijn er om jou en je groeiende webshop succesvol te houden.

Meer deelgebieden:

Oplossingen op maat

Order Management Systeem

E-commerce

Subscription Commerce

Customer engagement en Loyalty

Onze experts:

Relevante cases:

Xsensible

Van strategische doelstellingen naar uitvoerbare projecten.

Onze partners:

Stories:

Drie trends in b2b e-commerce vanaf 2021  

Op basis van de vragen die onze bureaus passeren, voorzien wij de volgende b2b e-commerce trends.

Klaar om online meer impact te maken?

Laten we een project starten.