Partner of rb2

Scape Expertise

Data en analytics

Interpreteren is een vak op zich. Wij kunnen je daarmee helpen.

Data wordt ook wel het nieuwe goud genoemd. Hoe meer je weet, hoe beter je je diensten kunt aanpassen aan wat de markt nodig heeft en verwacht. Maar naarmate je meer weet, en meer data hebt, groeit ook je verantwoordelijkheid naar de klant. Onze expertise is er niet  om zoveel mogelijk data te verzamelen, maar om díe data die je hebt ook daadwerkelijk (goed) te gebruiken.

Meten is weten en interpreteren kun je leren

Om te kunnen optimaliseren heb je 3 dingen nodig:

  1. Data.
  2. Doelen
  3. Analyse

1. Doelen voor je data

Zonder data geen inzicht, dat is je inmiddels duidelijk. Zoals alles in de digitale wereld ligt de basis in de strategie: wat willen we bereiken, wat moeten we daarvoor doen of weten en welke gegevens hebben we nodig om dit te kunnen meten? Een succesvol e-commerce of digitaal project begint dus met het meetbaar maken van de zaken die je wilt weten. Een meetplan opstellen nemen we aan het begin van een project mee.

2. Data

Pas wanneer je weet wat je wilt gaan doen met je data, kun je je meetproces, tagging en algemene data-inrichting zó vormgeven dat je uiteindelijk ook echt antwoord gaat krijgen op je vragen. Denk je daarbij wel aan de regels die de AVG stelt aan verwerken van persoonsgegevens? Eventueel kunnen we je daarmee helpen, zie onze AVG/Privacy expertise. We helpen je met het inrichten van Google Tag Manager en Google Analytics 4 (of migratie van Universal naar GA4) omgeving, die jullie belangrijkste bron gaat zijn om website gedrag en bezoek in te zien.

3. Analyse

De basis staat, en nu is het aan jou. Wij kunnen je helpen de data die je voor je ziet te interpreteren. Is dit goed? Is dit gemiddeld? Is hier ruimte voor verbetering? Samen maken we een optimalisatieplan. Verbeteren is een continu proces. 

First party data 🎉

We horen het allemaal: de cookieless era komt eraan! Je moet nú first party data gaan verzamelen! Als je alleen leunt op data die je van derde partijen als Facebook, Google of marketingplatformen leunt, dan val je om! En ja, ook wij kunnen niet anders dan volmondig instemmen. Maar wat betekent dit nu écht voor jouw organisatie? Ons team kijkt graag met je mee om je tips te geven, je te helpen met het klaarstomen voor eigen datavergaring én -gebruik. In duidelijke taal nemen we je mee en leiden we desgewenst jouw eigen team op om dit belangrijke thema en deze skills zelf verder te blijven inzetten. Want vanuit de expertise Data & Analytics, blijven we: Optimaliseren!

Meer deelgebieden:

Oplossingen op maat

Order Management Systeem

E-commerce

Subscription Commerce

Customer engagement en Loyalty

Onze experts:

Relevante cases:

Het lijkt erop dat we niet kunnen vinden wat u zoekt.

Onze partners:

Stories:

Customer Data Platform (CDP): wat is dat en heb ik het nodig?

Welke data heb je nodig om je klant slimmer en gerichter te targeten? En hoe doe je dat? In een Customer Data Platform (CDP) staat het allemaal.

Klaar om online meer impact te maken?

Laten we een project starten.