Scape Expertise

Loyalty

Klanten worden fans. Fans worden ambassadeurs.

Klantbehoud, loyaliteit en relevantie zijn belangrijker dan ooit. Om klanten aan je merk of product te verbinden is prijs of verpakking niet voldoende. Het draait ook om de toegevoegde waarde van het product of de dienst en de beleving bij het merk. Natuurlijk wil je een tevreden klant, en nog liever dat hij terugkomt. Sterker nog, een loyale klant die keer op keer blijft terugkomen en loyaal aan je blijft, is waardevoller dan ooit. Maar daar moet je wel iets voor doen…

Spaarprogramma’s zijn een beproefde methode om klanten te activeren en aan je te binden. Met punten sparen, meedoen aan acties en kortingsvouchers inleveren win je klanten voor je. Ze worden fan van je merk. En fans worden ambassadeurs.

Wat je er onder meer voor terugkrijgt is data; bakken vol met klantdata. Een klant klikt op een e-mail, bekijkt een pagina op je website, koopt een specifiek product of geeft je waardevolle klantfeedback. En als je al deze data kunt verzamelen en om weet te zetten in concrete berichten, vouchers of events voor de klant, dan ben je een behoorlijk eind op weg. De data die de klant voor je achterlaat, kun je gebruiken om gerichtere en nog relevantere berichten of verrassingen naar de klant te sturen.

Bij SCAPE snappen we dat en begrijpen we dat abonnementen, apps en sparen voor voordeel niet meer weg te denken zijn. Tel de apps en pasjes maar die je bij je draagt.

Er zijn veel verschillende vormen van loyaliteit. Het versterkt het vertrouwen op langere termijn en stimuleert aankopen op de korte termijn. Een goed werkend loyaliteitsprogramma heeft een enorm positieve impact op je merk, aankopen en revenu.

Belangrijk vóór de start van een loyaliteitsprogramma is om het doel met elkaar te bepalen. Wat wil je realiseren en waarom wil je een loyaliteitsprogramma starten? Op welke manier wil je klanten aan je binden en je merk versterken? De antwoorden op deze vragen bepalen de richting en inrichting van het programma. Een stabiel platform is de essentiële basis voor je loyaliteitsprogramma en heeft te maken met de inrichting en systemen. Je platform beheert de spaarpunten van je klanten, maakt de vouchers aan, en kent verschillende koppelingen met bijvoorbeeld je ESP, klantendatabase en e-commerce systemen.

Laat ons je goed adviseren voordat je de stap zet naar een loyaliteitsprogramma. Niet vanwege de uitdagingen, maar vanwege de talloze mogelijkheden, kansen en richtingen. Een loyaliteitsprogramma is niet het feestje van één team of afdeling, maar van een gehele organisatie. Online én offline.

Uiteraard heeft SCAPE ruime ervaring in de totaalaanpak van loyaliteitsprogramma’s, platformen en e-commerce toepassingen. Dit biedt de mogelijkheid om integraal vanuit één opdracht aan je klantwensen te voldoen. Vraag ons maar.

Meer deelgebieden:

Digital Operations Platform

E-commerce

Subscription Commerce

Optimization

Greenfield

Onze experts:

Relevante cases:

Welkoop

On- en offline klanten verbinden. Opschalen teams en klanten helpen bij het maken van online keuzes.

Onze partners:

Stories:

Strategie binnen e-mail marketing

Luister de podcast van Saartje over e-mail marketing strategie en hoe je die op een slimme manier opzet. 

Klaar om online meer impact te maken?

Laten we een project starten.