Partner of rb2

Case:

Coef Men

|

coef.nl

Van business case naar implementatie

De volgende stap in digitale uitstraling & volwassenheid

Meer dan 8 jaar geleden opende Coef zijn deuren in het centrum van NijmegenAl snel bleek de formule succesvol te zijn en in 2016 kwam de winkel in Arnhem erbij. Het succes is niet te stoppen en snel daarop volgden winkels in Utrecht, Leiden en de meest recente, Mall of the Netherlands in Leidschendam. Coef staat voor een unieke mannenwereld met een combinatie van fashion, sneakers en lifestyle artikelen. Met een internationale mix van bekende merken in het hoge segment is Coef dé plek waar iedere stijlbewuste man aan het juist adres is.

Wat werd ons gevraagd?

Het huidige e-commerce landschap voldoet niet meer aan de ambitie van Coef. Met de groei in winkels, de toenemende naamsbekendheid en de unieke marktpropositie, is het tijd om de volgende stap te maken in digitale volwassenheid. De online shop biedt amper uitbreidingsmogelijkheden waardoor de time-to-market van nieuwe ontwikkelingen hoog is en de ultieme klantbeleving niet kan worden opgezet. Om de bezoekers van Coef zowel in de winkel als online de beste beleving te geven is het van belang dat er een omnichannel strategie staat. Deze strategie wordt gedragen door een toekomstbestendige architectuur met de juiste oplossingen die elkaar versterken.Hierbij wordt klantdata de bron voor de klantbeleving.

Wat was ons advies?

Samen met het team van Coef hebben we verder ingezoomd op de ambities en een strategie opgezet die het fundament biedt voor de komende jaren. Na een analysefase waarin we de business case voor de komende 3 jaar hebben berekend en een inventarisatie van de wensen en eisen maakten, is er begonnen met een vendor selectie voor het e-commerce systeem. Omdat het huidige Point of Sales (POS) systeem niet aan de ambitie kan voldoen is er ook gestart met een paralleltraject waarin er een nieuw kassasysteem (Storeinfo van SRS) wordt geïmplementeerd. Na onze analyse werd duidelijk dat Shopware de beste oplossing is voor het E-commerce platform. Met zijn rijke set aan functionaliteiten en gebruikersgemak voor de marketeer kan het de beoogde groei faciliteren. Uit onze jarenlange ervaring is gebleken dat het niet het platform is, maar juist de implementatie partner die het succes bepaald. Wanneer er de juiste ‘klik’ bestaat tussen de klant en de technische partij en er een écht partnership tot stand komt, kan elke uitdaging worden aangegaan.

Onze experts:

Expertise:

Onze partners:

Stories:

B2B e-commerceplatform kiezen doe je zo

B2C e-commerce platformen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het digitale straatbeeld.

Wat is het resultaat?

Het project loopt in volle gang. Als POS is gekozen voor de oplossing van SRS waarin ordercirculatie en verkoopassistentie door middel van een tablet tot de standaard behoren. Op basis van de ambities, strategie, de business case en de keuze voor Shopware hebben wij een selectietraject begeleid om de juiste technische partner te selecteren. Hier is bewust gekozen om geen dik pak aan documenten te leveren waarin alle wensen en eisen tot in alle details zijn uitgewerkt en we maanden verder zijn. Hierbij gaan we uit dat 80% van de gevraagde functionaliteiten tot de hedendaagse standaard van e-commerce behoren. De overige 20% beschrijven de USP’s en specifieke wensen. Daar waar het dus écht om gaat. Juist dit pragmatisme gestoeld op ervaring en inzichten zorgt ervoor dat we creativiteit en enthousiasme kunnen behouden.

Onze marktkennis komt daarbij kijken. Met de meeste implementatie partners hebben we een relatie opgebouwd waardoor we goed weten welke partner het beste past bij een klant. Omdat de ambities niet alleen door techniek worden ondersteund is het van belang om de (marketing)organisatie te hebben staan. Hierbij zijn de rollen en verantwoordelijkheden binnen het team van belang, de juiste KPI’s om op te sturen en de vereiste kennis. Samen met onze partner Rens Drost schrijven we een plan om de marketingafdeling klaar te stomen voor de komende, nog ambitieuzere jaren. Hierbij nemen we de rol van sparringpartner en coach.

Wie werkten er aan mee?

Voor de implementatie van SRS is het team van SRS zelf flink aan de gang om de overeengekomen deadline te halen. Rens Drost is betrokken om de marketingorganisatie te optimaliseren en mee te denken over de omnichannel klantbeleving. De keuze voor de technische partner om Shopware te implementeren is in volle gang. 

Klaar om online meer impact te maken?

Laten we een project starten.